علائم و نشانه های دیابت در مردان

دیابت چیست؟ انواع دیابت کدامند؟

دیابت یک اختلال متابولیکی است که وقتی که قند خون (گلوکز) شما بیش از حد بالا است (هیپرگلیسمی) رخ می دهد. گلوکز چیزی است که بدن برای تولید انرژی استفاده، و لوزالمعده هورمونی به نام انسولین کمک می کند که تبدیل گلوکز از مواد غذایی شما تبدیل آنها به انرژی تولید می کند. هنگامی که بدن انسولین کافی تولید نمی کند،یا اصلا تولید نمی کند، و یا بدن خود را به انسولین مقاوم می شود
دیابت نوع 1، قبلا به نام دیابت نوجوانان شناخته شده است، زیرا معمولا در دوران کودکی تشخیص داده می شود. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است که در آن بدن انسولین تولید نمی کند زیرا حملات سیستم ایمنی بدن سلول های تولید کننده انسولین بدن را از پانکراس به نام سلول های بتا است. دیابت نوع 1 با استفاده از انسولین درمان می شود.
دیابت نوع 2 وضعیتی است که سلول ها نمی توانند از انرژی قند خون (قند) استفاده کنند. این اتفاق زمانی  می افتد که سطح قند خون در طول زمان بیش از حد بالا می رود و سلول ها حساس یا مقاوم به انسولین (مقاومت به انسولین نامیده می شود). داروهای متعددی برای درمان دیابت نوع 2 وجود دارد.

علائم و نشانه های دیابت مردان عبارتند از:

اختلال نعوظ (ED، ناتوانی جنسی)
انزال Retrograde
تستوسترون پایین
کاهش میل جنسی و اختلال عملکرد جنسی

علائم هشدار دهنده دیابت کدامند؟ ایا علائم در مردان و زنان یکسان است؟

علائم هشدار دهنده دیابت  که هم زنان و هم مردان نسبتا مشترک دارند عبارت است از
تشنگی بیش از حد و گرسنگی
ادرار مکرر (از عفونت ادراری یا مشکلات کلیوی)
کاهش وزن یا افزایش
خستگی
تحریک پذیری
تاری دید
زخم آهسته زخم
حالت تهوع
عفونت پوست
تیره شدن پوست در ناحیه های بدن
بوی نفس که میوه ای، شیرین و بوی استون است
تنگ شدن یا بیحسی در دست یا پا
علائم و نشانه های دیابت در مردان

چرا دیابت در مردان با زنان متفاوت است ؟

مردان مبتلا به دیابت نوع 2 دو برابر احتمال ابتلا به تستوسترون کم (کم T) نسبت به مردان مبتلا به دیابت دارند. به دلیل سطح پایین هورمون تستوسترون ، در مردان مبتلا به دیابت میل جنسی کاهش یافته ، افسردگی، کمبود انرژی و کاهش توده عضلانی شود. همچنین می تواند باعث مشکلات جنسی و مشکلات معده و روده  و اورولوژی شود.
اختلال نعوظ (ED، ناتوانی جنسی) یا ناتوانی در دریافت یا حفظ نعوظ، علامتی رایج در دیابت در مردان است. یکی دیگر از نشانه های اختلال جنسی در رابطه با دیابت در مردان، میزان انزال و یا انزال رتروگراد کاهش می یابد.
انزال Retrograde شرطی است که در آن مایع منی به مثانه منتقل می شود و نه از طریق مجرای ادرار. دیابت و آسیب به عروق خونی باعث آسیب عصبی به عضلات می شود که باعث کنترل مثانه و مجرای ادرار می شود که منجر به این مشکل می شود.

عوامل خطر ابتلا به دیابت در مردان چیست؟

جنسیت یک عامل خطر برای دیابت است و مردان در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نسبت به زنان قرار دارند.
سایر عوامل خطر ابتلا به دیابت برای مردان و زنان عبارتند از:
سابقه خانوادگی: درجه اول نسبت به دیابت
قومیت: افزایش خطر آسیایی ها، اسپانیایی ها و آمریکایی های آفریقایی تبار
چاقی
توزیع چربی: بیشتر چربی در اطراف وسط بدن
فشار خون بالا
کلسترول بالا
شیوه زندگی روزمره (فقدان ورزش و یا عدم فعالیت جسمی)
سیگار کشیدن
مصرف الکل بیش از حد
کمبود خواب
تستوسترون پایین در مردان
رژیم ناسالم با کالری با کالری بالا حاوی قند و عدم ترکیبات مفید برای افزایش سلامتی
علائم و نشانه های دیابت در مردان

عوارض درازمدت دیابت بر بدن چیست؟

عوارض ناشی از دیابت درازمدت عبارتند از:
فشار خون بالا
بیماری قلبی
آسیب عصبی و نوروپاتی (درد عصبی)
بیماری کلیوی
رتینوپاتی (آسیب عصبی در چشم و / یا کوری)
سکته مغزی
عفونت پوست
بیماری عروقی محیطی

عفونت مخمر آیا برای تشخیص دیابت نوع 1 و نوع 2 وجود دارد؟

پزشک یا سایر متخصصان مراقبتهای بهداشتی، ادرار و آزمایشهای خون را در اختیار شما قرار می دهد تا دیابت را تشخیص دهید.

انواع مختلفی از آزمایش خون مورد استفاده برای تشخیص دیابت وجود دارد.

تست قندخون ناشتا: پس از ناشتایی به مدت 12 ساعت، میزان گلوکز خون شما بررسی می شود. اگر بالا باشد، نشان دهنده دیابت است.
آزمون هموگلوبین A1C: این آزمایش به پزشک می گوید که میزان متوسط ​​قند خون شما در طی 3 روز تا 3 ماه گذشته است. محدوده طبیعی برای HbA1c بین 4٪ و 5.6٪ است.
سطح HbA1c که از 5.7٪ به 6.4٪ متغیر است، نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به دیابت است.
سطح HbA1c بیش از 6.5٪ نشان می دهد که دیابت، در حالی که درصد بالاتری نشان می دهد که یا بدتر شدن بیماری دیابت یا پاسخ ضعیف به درمان های دیابتی.
آزمایش قند خون تصادفی:این آزمایش قند خون شما در حال حاضر خون شما کشیده شده است، اما این تعداد می تواند بر اساس زمان آخرین خوردن متفاوت باشد.
آزمون تحمل گلوکز خوراکی: این آزمون به ندرت در مردان مورد استفاده قرار می گیرد، اما پاسخ بدن خود را به مقدار زیادی از گلوکز اندازه گیری می کند.